Saturday, August 9, 2008

Alahai Naeem Danish

NAEEM DANISH








Dah lama tak tulis blog, almaklumlah masa macam tak mencukupi saja kerana tanggungjawab makin besar. Aku sendiri tak sangka dalam usia yang dah melewati angka 40 han ni, rupa-rupanya aku masih ada rezeki untuk menimang cahaya mata. Lebih mengembirakan kali ini aku dikurniakan seorang putera setelah hidup kami ceria bersama 3 orang puteri.







Aku sendiri tak menyangka bahawa aku pergi ke Shanghai 'berdua'. Kami mendapat perkhabaran ini selepas aku pulang dari Shanghai. Alhamdullillah, macam biasa aku tak alahpun, cuma kali ni aku tak kuat makan. Ramai yang menegur aku makin kurus, tapi yang best tu ada yang tak sedar aku dah berisi, sehinggalah aku pakai 'uniform'. Masa mula-mula tu aku segan sangat, aku selalu fikir apa kata orang di sekelilingku. Tapi lama-kelamaan aku makin tak sabar menanti kelahiran bayiku.



SWEETHEART






Tahun 2007 adalah kali pertama aku beraya di rumahku sendiri lantaran 'due date' kira-kira 3 minggu selepas raya. Takut pulak nak balik kampung, takut terbersalin dalam trafic jam. Tak seronoknya raya kat sini, walaupun emak ku ada beraya bersamaku. Kesian dia, terpaksa berkorban kerana aku.










Aku makin resah bila tiada tanda-tanda aku nak bersalin. Pada pemeriksaan yang terakhir Puan Doktor menyuruh aku datang semula pada 6/11/2007 untuk di 'induce'. Pagi-pagi lagi kami sudah ke hospital. Walaupun serik kena induce pada kelahiran yang lalu tetapi aku dah tidak sabar untuk menyambut kelahiran bayiku.










Namun, kita hanya merancang, tuhan yang menentukan, aku terkejut badak bila diberitahu aku terpaksa dibedah pula lantaran kepala bayiku tidak berada diposisi yang sepatutnya. Aku mengelabah betul, nasib baik suami dan anak-anak serta keluarga memberi semangat. Ini merupakan pembedahan yang pertama dalam hidupku, malah dalam sejarah keluargaku juga.










Aku dibius separuh badan. Malunya tak tau nak kata kerana nasib tak baik aku mendapat pakar bius lelaki begitu juga dengan petugas lelaki di dewan pembedahan. Lebih mencemaskan bila petugas-petugas berbincang sesama sendiri tentang tak tau nak bagi antibotik apa kerana aku arlegik pada satu antibiotik.







Akhirnya, selepas dibius, sekelip mata aku tak merasa apa-apa dari pinggang ke kaki. Di sebalik tabir, aku merasa perutku dikuak dan seketika kemudian terdengarlah suara tangisan bayiku. Dalam keadaan sebak aku bertanya kepada Puan doktor tentang jantina bayiku untuk kepastian kerana sebelum itu aku telah dikhabarkan akan mendapat bayi lelaki semasa ultra sound. Alhamdullillah aku dikurniakan seorang putera yang sempurna sifatnya dan montel pula dengan beral 3.8 kg.
















SELAMAT DATANG PUTERAKU








Aku amat bersyukur di atas kurniaan Ilahi ini sekurang-kurangnya aku dapat menghadiahkan seorang 'teman' untuk ke masjid kepada suamiku.







MAK...SAYA NGANTOK LARH....






Bayi ini kami namakan Naeem Danish yang bermaksud kesenangan dan kecerdasan. Semoga Naeem Danish akan menjadi anak yang soleh dan boleh menjadi waris bagi keluarga ini apatah lagi menjadi wali kedua terdekat untuk kakak-kakaknya.









PRINCE CHARMING







Sekarang, Naeem telahpun berusia 9 bulan. Dia makin nakal dan amat lasak tetapi dia juga makin comel dan bijak. Dan dia adalah penghibur keluarga kami.










KELUARGAKU, SYURGAKU




3 comments:

McBudu said...

Kiyut nye baby ok weh....

5er_dragon said...

mmg larh cute! adik spe 2 ayah????

linda aka konda said...

touched :'(
hehe~