Sunday, July 19, 2009

Selamat Ulang Tahun ... Anakku


Tarikh 18/ 7/ 1997, iaitu 12 tahun nan lalu, aku baru saja merasa lega selepas bertarung nyawa melahirkan Angah, anakku yang ke dua. Mana tidaknya..puas kami menunggu namun tiada tanda-tanda akan melahirkan sehingga melewati tarikh jangkaan kelahiran. Akhirnya dalam debaran, aku terpaksa di induce juga.

Bermula dari tengahari membawa ke malam sehinggalah pukul 9.58 malam barulah terdengar suara tangisan Angah. Alhamdulillah aku berjaya melahirkan Angah secara normal walaupun saiz nya agak besar 4.25 kg, the biggest in the family dan comel giler. Ini mungkin disebabkan kerajinan ayahnya menghantar nasi lemak tiap-tiap pagi ke ofis selepas dia sendiri bersarapan. Geramnya aku bila melihat dirinya yang debab dan putih melepak.

Syukur Alhamdullillah, Angah kini telah membesar menjadi anak manis yang pintar, amat kreatif dan agak sensitif serta sangat pemalu orangnya. Ha..ha.. mungkin dia banyak mewarisi sikapku yang suka low profile. Walaubagaimanapun dia tak sechubby dulu lagi.

Sesungguhnya Ya Allah aku amat bersyukur di atas kurniaanMu ini. Dia adalah di antara permata hati kami suami isteri. Kau bantulah kami dan berilah kami kekuatan untuk menggilap dirinya menjadi insan yang sempurna.

Kapada Nur Dalila @ Angah, mak amat berharap agar Angah dapat menjadi anak yang sollehah dan menjadi insan yang terbaik dunia dan akhirat. Jadilah diri Angah sendiri, jangan terlampau fikirkan kawan-kawan yang tak menyenangi diri kita hanya kerana kita agak pandai dari mereka. Tenangkan fikiran, jangan gelabah dan Mak percaya berkat usaha keras Angah sekarang, Angah akan dapat 5 A dalam UPSR nanti.

Mak juga berharap agar Angah dapat menerima segala teguran Mak dengan positif. Jadilah contoh yang terbaik kepada adik-adik. Sayangilah mereka sepenuh hati dan kalau nak bergurau biarlah berpada-pada. Sesungguhnya Mak amat menyayangi Angah, tiada bezanya dengan yang lain dan sekiranya diizinkan Allah, Mak ingin melihat Angah berjaya dalam hidup ini.

sELAMAT uLANG TAHUN sAYANG!!!

3 comments:

McBudu said...

Amin yarabalalamin...

5er_dragon said...

amin.
p.s.: alaaaa... nak gaduh dgn abim & aeem!

Comot said...

ammiiinn!!
semoge pjg umo angh!!!
=)