Friday, September 18, 2009

Selamat Hari Raya

Hari merupakan hari yang ke 28 kita berpuasa. Rasa macam masih baru lagi Ramadhan menjelma. Belum puas berterawih kini Ramadhan telah sampai penghujungnya. Amboi terlalu cemburu masa mengejar dan meninggalkan kita. Harapanku agar kita tak ketinggalan pula. Semoga segala ibadat kita yang tak seberapa ini diterima Allah hendaknya.

Harapanku agar dapat terus ISTIQOMAH untuk melakukan ibadat sunat disamping memperkasakan yang wajib, maknanya ianya tidak ternoktah di sini. Semoga bulan ini merupakan permulaan yang baik untuk mencari keredhaan dariNYA. Kita harus sentiasa bersedia kerana kita tidak tahu sama ada akan bertemu dengan Ramadhan yang seterusnya.
<
Antara terjemahan doa solat terawih yang terkesan di hati:-

"Ya Allah, jadikan kami orang2 yang beriman dengan sempurna, dengan semua yang Engkau fardhukan dapat kami tunaikan, solat dapat kami pelihara, zakat kami keluarkan, kasih sayang dan kemaafan MU kami harapkan, dan dengan petunjuk MU selalu kami berpegang, manakala perkara tak berfaedah dapat kami tinggalkan. Terhadap dunia kami berzuhud, terhadap akhirat semoga kami menggemarinya dan dengan ketetapan MU kami redha. Terhadap nikmat MU kami bersyukur dan ke atas segala uijian MU kami bersabar, dan semoga di hari Kiamat nanti kami dikumpulkan di bawah naungan panji-panji Nabi Muhammad SAW,"

Selamat menyambut hari raya kepada seluruh umat Islam didunia ini. Semoga Allah memberkati dan merahmati kehidupan kita dunia dan akhirat.

Amin.

MAAF ZAHIR DAN BATIN

No comments: